Forum des constructeurs du GAZ'AILE 2 Index du Forum Forum des constructeurs du GAZ'AILE 2
Avion ou ULM à moteur diesel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   Google MapGoogle Map   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

à la casse comme à la casse

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forum des constructeurs du GAZ'AILE 2 Index du Forum -> Le bar de l'atelier
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
gianmario.nava



Inscrit le: 11 Déc 2015
Messages: 230

MessagePosté le: Mer, 26 Aoû 2020 11:05:58 +0000    Sujet du message: à la casse comme à la casse Répondre en citant

https://www.flightglobal.com/singapore-air-show-2020/euramec-develops-a320-training-device-by-upcycling-cockpits/136667.article

Si pas accessible, voilà le texte:

European flight simulation specialist Euramec will take delivery of its first recycled Airbus A320 cockpit imminently which it will re-engineer into a flight-training device (FTD).
Bert Buyle, chief executive of the Belgian company, told FlightGlobal at the Singapore air show that Euramec has signed an exclusive agreement with Ostend-based recycling specialist AeroCircular to take entire A320 cockpits from retired aircraft. “We have an agreement to take the complete cockpits with everything inside,” he says.
The first cockpit – one of an initial batch of three it is taking from AeroCircular – will be delivered to Euramec imminently. “We will then replace the original display units with devices made by us. We also rewire the panels to interface with our systems.”
The agreement will be extended to other narrowbody types like the 737 when aircraft become available. Euromec will sell the “upcycled” cockpits from €380,000 ($414,000), depending whether they are certificated to FTD 1 or FTD 2 level, which determines what type of training they can be used for.
Buyle says Euramec aims to sell up to five devices a year. “We are currently negotiating with our first customers – targets include flight schools and airlines.”
In parallel, Euramec is developing its “Flyright” concept where it packages the devices with its training processes to instruct pilots, engineers, air traffic controllers and cabin crew. It is working on a proof of concept using its existing Boeing 737 fixed-based trainer and will offer the packages as franchises globally.
_________________
De langue italienne.
EAA 1199271
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé  
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Forum des constructeurs du GAZ'AILE 2 Index du Forum -> Le bar de l'atelier Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous pouvez poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous pouvez répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com


Anti Bot Question MOD - phpBB MOD against Spam Bots
Inscriptions bloqués / messages: 38225 / 11